از آن جایی که دفاتر پیشخوان وظیفه دارند که خدمات الکتریکی دولت را به عموم مردم ارائه دهنده، این روزها شاهد تقاضاهای زیادی برای ثبت دفاتر پیشخوان هسیتم. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در رابطه با این موضوع هستید، پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.
قبل از آن که در رابطه با تاسیس دفاتر پیشخوان مطالبی را بیان کنیم، لازم می دانیم که در رابطه با وظایف این دفاتر مطالبی را ارائه دهیم، این کار باعث می شود که متقاضی اطلاعات دقیق تر و بهتری داشته باشد و سپس تصمیم خود را عملی کند.
توجه داشته باشید که در یک دفتر پیشخوان دولت خدمات دیگری هم ارائه می شود، اما اصلی ترین خدمات همان هایی است که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم.
یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با تاسیس دفاتر پیشخوان باید به آن توجه داشته باشید، شرایطی است که برای این کار باید داشته باشید.
شما به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی می توانید برای این کار اقدام کنید، اما بدون ثبت شرکت فقط می توانید در روستاها فعالیت داشته باشید.
برای فعالیت در شهر ها حتما باید یک شرکت با موضوع مختص دفاتر پیشخوان دولت ثبت کنید سپس درخواست مجوز دفاتر پیشخوان نمایید.
شما با داشتن شرایط زیر می توانید در روستای مورد نظر خود دفتر پیشخوان دولت داشته باشید.
اشخاص حقوقی به شرکت ها گفته می شود، یعنی اگر شما بخواهید از طریق شرکت خود برای ثبت یک شرکت دفتر پیشخوان اقدام کنید، باید چه شرایطی را داشته باشید. با ما همراه باشید تا این موضوع را هم شرح دهیم.
توجه داشته باشید که خانواده شهدا و جانبازان برای تاسیس دفاتر پیشخوان نسبت به دیگر افراد اولویت دارند. از این رو لازم به ذکر است که اولویت در ابتدا با خانواده شهدا یا جانبازان بیش از 70% است، بعد از آن جانبازان با درصد بین 25 تا 70 و سپس ایثارگران در اولویت هستند.
برای تاسیس دفتر پیشخوان به مجوزهایی نیاز دارید. این مجوز در صورتی به شما تعلق می گیرد که هم شرایط لازم را داشته باشید، یکی از مهم ترین شرایطی که باید به آن دقت بسیاری کنید، انتخاب یک محیط مناسب برای انجام این کار است.
حال این سوال مهم پیش می آید که محیط کاری یک دفتر پیشخوان باید به چه صورتی باشد تا بتواند مجوزها را دریافت کند؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را به طور کامل شرح دهیم.
همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، برای اخذ مجوز ثبت یک دفتر پیشخوان مراحل مختلفی پیش روی شما قرار دارد و اشتباه در هر مرحله می تواند باعث هدر رفتن زمان زیادی شود. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که از شرکتی معتبر و متخصص بخواهید که این مراحل را برای شما پیگیری کند.
یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، مدارکی است که برای ثبت دفتر پیشخوان به آن نیاز دارید. همانطور که در مطالب بالا گفتیم، اطلاع از این مدارک به شما کمک می کند که در زمان خود به مقدار چشم گیری صرفه جویی کنید و این موضوع اهمیت بالایی دارد.
در مطالب بالا اطلاعاتی را بیان کرده ایم که با توجه به آن می توانید از دیگر مدارک لازم برای ثبت شرکت دفاتر پیشخوان مطلع شوید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره های رایگان هم می توانید برا کارشناس های ما تماس بگیرید.
به این موضوع توجه داشته باشید که در بعضی از موارد متناسب با شرایطی که دارید، مدارک هم کمی تفاوت می کند. به عنوان مثال در صورتی که از خانواده شهدا و جانبازارن باشید، مدارکی هم در این خصوص باید ارائه دهید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که برای اطلاع دقیق از مدارک مورد نیاز با کارشناس های ما تماس بگیرید.
این کار هزینه ای را برای شما به دنبال ندارد، اما باعث می شود که بهتر و سریع تر بتوانید مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کنید و اهمیت بسیار بالایی در روند نهایی ثبت دفتر پیشخوان خواهد داشت.
یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ثبت چنین شرکتی چه مزیت هایی را برای شما دارد. البته همه ما به خوبی می دانیم که راه اندازی هر کسب و کاری و ثبت هر شرکتی با هدف مالی انجام می شود، یعنی شخص یا اشخاصی برای سود مالی بیشتر و اهداف مالی کاری را شروع می کنند.
با این وجود برای انجام هر کاری اهداف دیگری هم غیر از اهداف مالی وجود دارد که بررسی مزیت ها این کار به شما کمک می کند که برای خود اهداف مشخصی داشته باشید. از این رو در ادامه مزیت های ثبت دفاتر پیشخوان را توضیح می دهیم.
برای خرید یا اجاره محل دفتر خود به سرمایه و هزینه ای نیاز دارید. این هزینه متناسب با متراژ محل مورد نظر شما، منطقه ای که در آن قرار دهید، شهر یا روستای شما و… متفاوت است و نمی توان مبلغ دقیقی را برای آن ذکر کرد.
در مرحله بعدی برای تجهیزات و امکاناتی که در یک دفتر پیشخوان قرار دارد هم باید هزینه ای را پرداخت کنید. درمطالب بالا حداقل امکانات و تجهیزات را بیان کرده ایم. این هزینه هم متناسب با نیاز شما متفاوت است، اما باید برای آن برنامه ریزی هایی را داشته باشید تا در نهایت با مشکلی رو به رو نشوید.
در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که در مرحله های نهایی ثبت شرکت دفاتر پیشخوان باید هزینه ای را هم پرداخت کنید. توجه داشته باشید که این هزینه متناسب با استان، شهر یا روستای شما متفاوت است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که با تماس با کارشناس های ما در هزینه نهایی این کار مطلع شوید. همچنین در صورت نیاز به صفحه هزینه ثبت شرکت مراجعه کنید.
در مطالب بالا اطلاعاتی در رابطه با ثبت شرکت دفاتر پیشخوان ارائه داده ایم، اگر باز هم در رابطه با این موضوع سوال و ابهامی دارید، آن را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.
یک پیغام بگذارید