ثبت دفتر پیشخوان دولت

 

از آن جایی که دفاتر پیشخوان وظیفه دارند که خدمات الکتریکی دولت را به عموم مردم ارائه دهنده، این روزها شاهد تقاضاهای زیادی برای ثبت دفاتر پیشخوان هسیتم. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در رابطه با این موضوع هستید، پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

دفتر پیشخوان دولت چیست

قبل از آن که در رابطه با تاسیس دفاتر پیشخوان مطالبی را بیان کنیم، لازم می دانیم که در رابطه با وظایف این دفاتر مطالبی را ارائه دهیم، این کار باعث می شود که متقاضی اطلاعات دقیق تر و بهتری داشته باشد و سپس تصمیم خود را عملی کند.

  • خدمات مربوط به گمرک
  • خدمات مربوط به بیمه
  • خدمات مربوط به ثبت احوال
  • خدماتی که به گواهی نامه مرتبط است
  • خدمات مربوط به خلافی خودرو و…
  • خدمات مرتبط با مخابرات
  • پرداخت قبوض حامل های انرژی
  • و…

توجه داشته باشید که در یک دفتر پیشخوان دولت خدمات دیگری هم ارائه می شود، اما اصلی ترین خدمات همان هایی است که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم.

 

شرایط تاسیس دفتر پیشخوان دولت

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با تاسیس دفاتر پیشخوان باید به آن توجه داشته باشید، شرایطی است که برای این کار باید داشته باشید.

شما به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی می توانید برای این کار اقدام کنید، اما بدون ثبت شرکت فقط می توانید در روستاها فعالیت داشته باشید.

برای فعالیت در شهر ها حتما باید یک شرکت با موضوع مختص دفاتر پیشخوان دولت ثبت کنید سپس درخواست مجوز دفاتر پیشخوان نمایید.

 

شرایط تاسیس دفاتر پیشخوان برای شخص حقیقی ( فقط روستاها)

شما با داشتن شرایط زیر می توانید در روستای مورد نظر خود دفتر پیشخوان دولت داشته باشید.

  • این شخص باید تابعیت ایران را داشته باشد، تابعیت ایران به این معنی نیست که حتما متولد کشور ایران باشند.
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • در صورتی که شخص متقاضی مرد باشد، کارت پایان خدمت
  • مشغول نبودن به کار دولتی
  • حداقل مدرک مورد نیاز برای این کار لیسانس است (مدرک شما باید توسط وزارت علوم تائید شود)
  • داشتن توانایی روحی و همینطور جسمی مناسب هم الزامی است. این موضوع با تست هایی مشخص می شود.
 

شرایط تاسیس دفاتر پیشخوان برای شخص حقوقی

اشخاص حقوقی به شرکت ها گفته می شود، یعنی اگر شما بخواهید از طریق شرکت خود برای ثبت یک شرکت دفتر پیشخوان اقدام کنید، باید چه شرایطی را داشته باشید. با ما همراه باشید تا این موضوع را هم شرح دهیم.

  • در این حالت اعضا باید تابعیت ایرانی داشته باشند.
  • محل تاسیس شرکت هم باید کشور ایران باشد.
  • موضوع فعالیت شرکت باید دقیقا همان چیزی باشد که در اساسنامه ذکر شده است.
  • شرکت شما نباید هیچ گونه بدهی بانکی داشته باشد.
  • شرکت نباید به اداره مالیات هم بدهکار باشد.
  • شرایطی که برای اشخاص حقیقی صادق است (مانند گواهی عدم سوء پیشینه و…) در این مورد هم وجود دارد و برای تکراری نشدن مطلب از بیان دوباره آن ها صرف نظر می کنیم.
 

نکته مهم

توجه داشته باشید که خانواده شهدا و جانبازان برای تاسیس دفاتر پیشخوان نسبت به دیگر افراد اولویت دارند. از این رو لازم به ذکر است که اولویت در ابتدا با خانواده شهدا یا جانبازان بیش از 70% است، بعد از آن جانبازان با درصد بین 25 تا 70 و سپس ایثارگران در اولویت هستند.

   

تاسیس دفتر پیشخوان و انتخاب محیط مناسب

برای تاسیس دفتر پیشخوان به مجوزهایی نیاز دارید. این مجوز در صورتی به شما تعلق می گیرد که هم شرایط لازم را داشته باشید، یکی از مهم ترین شرایطی که باید به آن دقت بسیاری کنید، انتخاب یک محیط مناسب برای انجام این کار است.

حال این سوال مهم پیش می آید که محیط کاری یک دفتر پیشخوان باید به چه صورتی باشد تا بتواند مجوزها را دریافت کند؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را به طور کامل شرح دهیم.

  • در ابتدا باید محیطی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد. یعنی در شهرها حداقل 50 متر و در روستاها حداقل 20 متر باشد.
  • استانداردهای محیط کار را باید به طور کامل رعایت کنید، این استانداردها شامل دکوراسیون داخلی و خارجی هم می شود.
  • نصب یک تابلوی مناسب برای دفتر پیشخوان هم مهم و کاربردی است. این تابلو باید طرحی مناسب با کمیته راهبردی باشد.
  • برای متقاضیان دفتر پیشخوان هم باید فضای مناسبی را در نظر بگیرید.
  • در یک دفتر پیشخوان ممکن است مراجعه کننده های جانباز یا معلولی باشند که نیاز به امکانات خاصی دارند، به این موضوع هم دقت داشته باشید.
  • یک تابلوی اعلانات نصب کنید، بر روی این تابلو نرخ خدمات مختلف را یادداشت کنید، این کار باعث می شود که مشتری های شما به سادگی از قیمت ها مطلع شود.
  • در یک دفتر پیشخوان به تجهیزات اداری هم نیاز دارید که برای اطلاع دقیق تر و بیشتر مخاطب ها در ادامه این تجهیزات را بیان می کنیم.
  • به حداقل سه میز کار برای کارکنان خود نیاز دارید.
  • به حداقل 5 صندلی برای انتظار متقاضیان نیاز خواهید داشت.
  • به کپسول آتش نشانی، دزدگیر و دیگر تجهیزات هشدار و ایمنی هم نیاز دارید.
  • به دوربین مدار بسته هم نیاز دارید. لازم به ذکر است که دوربین باید تمام قسمت های دفتر شما را پوشش دهد.
  • برای کارهای دفتر پیشخوان به یک دستگاه نمابر هم نیاز خواهید داشت.
  • به خطوط تلفن هم نیاز دارید.
  • اینترنت با حجم نامحدود و سرعت بالا هم یکی از مهم ترین مواردی است که باید داشته باشید.
  • تجهیزات سرمایشی و گرمایشی از مهم ترین مواردی است که باید داشته باشید.
  • طبیعتا همه به خوبی می دانیم که داشتن دستگاه pos تا چه اندازه مهم و کاربردی است، پس آن را فراموش نکنید.
 

مراحل تاسیس دفاتر پیشخوان

  • ثبت یک شرکت با موضوع مشخص شده که در ادامه ذکر می کنیم.
  • در زمان ثبت نام اولیه نیازی به ارائه اساسنامه شرکت نمی باشد و متقاضیان می توانند به صورت شخصیت حقیقی ثبت نام نمایند و ارائه مدارک شرکت بعد از تایید و در فرایند کار ضروری می باشد
  • بعد از ثبت و دریافت اوراق شرکت باید در سامانه دفاتر پیشخوان دولت عضو شوید و تقاضانامه سایت را تکمیل و ارسال نمایید. در ادامه نامه درخواست دفتر پیشخوان را قرار داده ایم.
  • سپس مدارک را باید به دبیرخانه اداره کل ارتباطات و فناوری تحویل دهید.
  • در مرحله بعدی مدارک ارسال شده در دبیر خانه بررسی می شود.
  • بعد از بررسی های انجام شده، در صورتی که ممدارک شما مشکلی نداشته باشد، بازرسی از محل دفتر شما بازدید می کند.
  • در صورتی که توسط یک شخص حقوقی برای تاسیس دفاتر پیشخوان اقدام کرده اید، حساب های شرکت بررسی می شود و هم چنین از اداره مالیات هم برای بدهی های مالیاتی استعلام خواهد شد.
  • اگر تا به این مرحله مشکلی برای این کار وجود نداشته باشد، مدارک شما به کارگروه دفاتر پیشخوان فرستاده می شود، تا بررسی های نهایی هم در آن جا صورت گیرد.
  • سپس مدارک به دفتر کل تنظیم قانون و مقررات ارتباطات رادیوئی فرستاده می شود تا بررسی هایی هم در این سازمان صورت گیرد.
  • در صورتی که در این سازمان مدارک شما تائید شود، باید مبلغی را برای ثبت شرکت دفاتر پیشخوان پرداخت کنید.
  • بعد از پرداخت این هزینه مجوز ثبت شرکت به شما داده می شود.
 

همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، برای اخذ مجوز ثبت یک دفتر پیشخوان مراحل مختلفی پیش روی شما قرار دارد و اشتباه در هر مرحله می تواند باعث هدر رفتن زمان زیادی شود. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که از شرکتی معتبر و متخصص بخواهید که این مراحل را برای شما پیگیری کند.

   

مدارک لازم جهت ثبت شرکت دفاتر پیشخوان

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، مدارکی است که برای ثبت دفتر پیشخوان به آن نیاز دارید. همانطور که در مطالب بالا گفتیم، اطلاع از این مدارک به شما کمک می کند که در زمان خود به مقدار چشم گیری صرفه جویی کنید و این موضوع اهمیت بالایی دارد.

  • مدارک شناسایی و هویتی (در صورتی که شخصی حقوقی قصد ثبت یک دفتر پیشخوان را دارد، باید از مدارک شناسایی اعضایی که حق امضا دارند را ارائه دهد)
  • کپی برابر اصل مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت مدیر عامل
  • کپی برابر اصل اساسنامه و آخرین آگهی ثبت تغییرات شرکت
  • و…

در مطالب بالا اطلاعاتی را بیان کرده ایم که با توجه به آن می توانید از دیگر مدارک لازم برای ثبت شرکت دفاتر پیشخوان مطلع شوید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره های رایگان هم می توانید برا کارشناس های ما تماس بگیرید.

به این موضوع توجه داشته باشید که در بعضی از موارد متناسب با شرایطی که دارید، مدارک هم کمی تفاوت می کند. به عنوان مثال در صورتی که از خانواده شهدا و جانبازارن باشید، مدارکی هم در این خصوص باید ارائه دهید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که برای اطلاع دقیق از مدارک مورد نیاز با کارشناس های ما تماس بگیرید.

این کار هزینه ای را برای شما به دنبال ندارد، اما باعث می شود که بهتر و سریع تر بتوانید مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کنید و اهمیت بسیار بالایی در روند نهایی ثبت دفتر پیشخوان خواهد داشت.

   

مزایای ثبت شرکت دفاتر پیشخوان

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ثبت چنین شرکتی چه مزیت هایی را برای شما دارد. البته همه ما به خوبی می دانیم که راه اندازی هر کسب و کاری و ثبت هر شرکتی با هدف مالی انجام می شود، یعنی شخص یا اشخاصی برای سود مالی بیشتر و اهداف مالی کاری را شروع می کنند.

با این وجود برای انجام هر کاری اهداف دیگری هم غیر از اهداف مالی وجود دارد که بررسی مزیت ها این کار به شما کمک می کند که برای خود اهداف مشخصی داشته باشید. از این رو در ادامه مزیت های ثبت دفاتر پیشخوان را توضیح می دهیم.

  • باعث می شود که به سمت داشتن یک دولت الکترونیک حرکت کنیم.
  • موازی کاری به شدت کاهش پیدا می کند.
  • فسادهای اقتصادی و اداری هم به طرز چشم گیری کاهش پیدا می کنند.
  • خدمات و تسهیلات الکتریکی ساده تر ارائه می شوند.

برای خرید یا اجاره محل دفتر خود به سرمایه و هزینه ای نیاز دارید. این هزینه متناسب با متراژ محل مورد نظر شما، منطقه ای که در آن قرار دهید، شهر یا روستای شما و… متفاوت است و نمی توان مبلغ دقیقی را برای آن ذکر کرد.

در مرحله بعدی برای تجهیزات و امکاناتی که در یک دفتر پیشخوان قرار دارد هم باید هزینه ای را پرداخت کنید. درمطالب بالا حداقل امکانات و تجهیزات را بیان کرده ایم. این هزینه هم متناسب با نیاز شما متفاوت است، اما باید برای آن برنامه ریزی هایی را داشته باشید تا در نهایت با مشکلی رو به رو نشوید.

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که در مرحله های نهایی ثبت شرکت دفاتر پیشخوان باید هزینه ای را هم پرداخت کنید. توجه داشته باشید که این هزینه متناسب با استان، شهر یا روستای شما متفاوت است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که با تماس با کارشناس های ما در هزینه نهایی این کار مطلع شوید. همچنین در صورت نیاز به صفحه هزینه ثبت شرکت مراجعه کنید.

در مطالب بالا اطلاعاتی در رابطه با ثبت شرکت دفاتر پیشخوان ارائه داده ایم، اگر باز هم در رابطه با این موضوع سوال و ابهامی دارید، آن را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

   

جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید: 41682000 021

یک پیغام بگذارید

از ما مشاوره بگیرید